سئو سایت آموزشی

سئو سایت آموزشی

سلام و درود، امیرحسین حامدی هستم. مدیر وبسایت آموزشی بهارمن و بهارسئو. خدا کمک‌مان کرده است و توانستیم در کلماتی چون: فن بیان، روش مطالعه، تندخوانی، آموزش تمرکز، تقویت حافظه، رسالت زندگی، زندگی هدفمند و ده‌ها کلمه اصلی حیطه مربوط خود به جایگاه‌ خوبی در گوگل برسیم. برای موضوع سئو سایت آموزشی کسی می‌تواند به شما کمک کند که خودش تجربه خوبی از سئو سایت آموزشی داشته باشد، بنابراین آماده یادگیری بهترین اطلاعات باشید.

 

در این مطلب به سوالات پایین پاسخ داده می‌شود:

  1. سئو کلمات آموزشی را بهتر است از چند کلمه شروع کنیم؟
  2. چگونه رقبای سخت خود را پشت سرگذاریم؟
  3. بهترین برنامه ریزی برای سئو سایت آموزشی چیست؟
  4. چه مدت زمان طول می‌کشدتا کلمه هدف خود را به جایگاه‌های اول گوگل برسانیم.
  5. چرا باید روی مقالات اول وبسایت خود کار کنیم؟

برنامه ریزی برای رسیدن به جایگاه اول

در گام اول باید دقیقا بدانید که روی چه کلماتی از حیطه فعالیت خود می‌خواهید تمرکز کنید. نکته مهمی را می‌خواهیم یاد بگیریم. سعی کنید مقالات اول وبسایت خود را از کلمات پرسرچ مخاطبان خود بنویسید.

به هیچ عنوان مقالات اول خود را موضوع کوچک و کم‌جستجو کار نکنید. گاهی اوقات فکر می‌کنیم که niche market برای اول کار خوب است. خوب است اما نه برای مقاله اول وبسایت که گوگل به آن اهیمت بالایی می‌دهد. مقالات اول وبسایت چه اهمیتی دارند؟

برنامه ریزی برای رسیدن به نتیجه

در واقع گوگل به مقالات اول وبسایت امیتاز بالایی می‌دهد. مقالات اول هویت سایت شما هستند، پس باید آن‌ها را جدی گرفت. اما اگر اولین مقالات وبسایت خود را قبلاً  منتشر کردید، بهترین کار چیست؟

بهترین کار این است که مقاله خود را آپدیت کنید و تغییراتی کوچکی در کلمه کلیدی آن ایجاد کنید. به عنوان مثال مقاله روش مطالعه از سایت بهارمن که الان جایگاه‌های اول گوگل را دارد، در ابتدا با نام «مطالعه هدفمند» سئو شده بود. اما بعد از تحلیل کلمه «مطالعه» در سایت‌های نظیر keyword tools یا google trends متوجه شدم که کلمه روش مطالعه، کلمه‌ای بسیار پرجستجو است. بنابراین با آپدیت مقاله این کلمه کلیدی به نتیجه‌های خوب گوگل رسید.

هدف گذاری در سئو کلمات وبسایت آموزشی

کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، بسیار اهمیت دارد. لطفاً 10 تا از مهم‌ترین کلمات حیطه فعالیت خود را روی کاغذ بنویسید. برای این که متوجه شوید مهم‌ترین کلمات شما کدام هستند، می‌توانید از سایت‌هایی نظیر kwfinder & maz & semrush & ubersuggest& keywordtools استفاده کنید. حتی اگر سایت نسبتاً خوبی دارید از سایت google analytics کلمات پرطرفدار حیطه خود را مشخص کنید.

اگر می‌خواهید این مطلب برای شما کاربردی باشد، لطفاً همین حالا 10 کلمه کلیدی خود را بصورت ذهنی یا با ابزارهایی که معرفی شد، روی کاغذ بنویسید. حالا روبه‌روی آن‌ها بنویسید که میزان سرچ افراد در گوگل چقدر است. می‌توانید به صورت ذهنی بنویسید. البته من از وب‌سایت…….. چند کلمه‌ای را برای شما آماده کردم که بتوانید حدس‌های بهتری بزنید.

حال با خود فکر کنید که اگر 10 کلمه کلیدی که روی کاغذ نوشتید را به جایگاه اول برسانید چه تغییرات بزرگی در برندینگ، درآمد و حیطه فعالیت شما می‌افتد. همه شما را به عنوان نامبروان کسب‌وکار می‌شناسند. برای این که سئو سایت خود را جدی بگیرید و بتوانید بصورت عمیق و با تمرکز روی آن هدف‌مندانه کار کنید، نیاز به پیدا کردن چرایی دارید.

اقدام بالا باعث می‌شود که آندروفین و دوپامین در مغز شما ترشح شود و حاضر باشید برای سئو کلمات خود انرژی و سرمایه بگذارید. پس اگر انجام ندادید، لطفا همین حالا یه مقدار وقت بگذارید تا درک کنید که چه اتفاقات خوبی برای شما رخ می‌دهد.

گوگل هانیموون یا ماه عسل گوگل

چند ماه طول می‌کشد تا به جایگاه اول برسیم؟

اگر google honeymoon یا ماه عسل کلمه کلیدی خود را از دست نداده باشیم، در یک ماه هم می‌توانیم به جایگاه‌ اول برسیم. ( ماه عسل گوگل؛ یعنی زمانی که مطلبی بارگزاری در سایت بارگزاری می‌شود، گوگل برای سنجش آن، چند روزی کلمه هدف را به جایگاه‌های اول می‌رساند تا میزان کیفیت مطلب را متوجه شود. اگر مطلب شما حرفه‌ای باشد، گوگل جایگاه مطلب را به رتبه های ضعیف برنمی‌گرداند)

اما اگر ماه عسل کلمات کلیدی خود را از دست داده باشیم، نسبت به سختی کلمه کلیدی، تقریباً بین 2 تا 4 ماه می‌کشد تا به صفحه اول برسیم و تا 6 ماه طول می‌کشد تا به اولین نتیجه گوگل دست پیدا کنیم، بازه‌های زمانی که گفته شد بر اساس تجربیات ده‌ها مقاله است.

چه مقدار هزینه برای کلمات کلیدی سایت آموزشی خود نیاز داریم؟

هزنیه هر کلمه برای سئو به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین پارامتر‌ها را می‌خواهیم مشخص کنیم. طبیعتاً شاید شما به این فکر کنید که مورادی که ذکر می‌شود را دارا نیستید. اما می‌خواهم به شما یک امید واقعی دهم. سایت آموزشی بهارمن به لطف خدا با هزینه خیلی کم، در مدت زمانی کوتاهی توانست کلمات کلیدی آموزشی خود را به جایگاه اول گوگل برساند! چه پارامترهایی تاثیر گزار هستند؟

  1. مدت زمان ماندن مخاطب در وبسایت
  2. تعداد کامنت‌های واقعی مخاطب
  3. میزان به اشتراک گذاری محتوای سایت توسط مخاطب
  4. اعتبار دامنه وبسایت شما
  5. مدت اعتبار هاست سایت
  6. سئو تکنیکال وبسایت شما
  7. میزان خطاهای سرچ کنسول و کُر وب ویتال
  8. سمیلار وب و…

مهم‌ترین موارد در پارامتر‌های بالا، رفتار مخاطب در سایت می‌باشد. اگر مدت زمان ماندن مخاطب در سایت شما بالا باشد و دوباره به سایت شما برگردد یا صفحات دیگری از سایت شما را مشاهده کند، گوگل به سایت شما اهمیت زیادی می‌دهد.

اما چگونه با نمره سمیلار وب یا الکسا پایین بتوانیم رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کنیم. اجازه دهید نمونه‌ای را با هم بررسی کنیم.

کامنت مقاله تندخوانی بهارمن

همانطور که مشاهده می‌کنید، مطلب آموزش تندخوانی بیشتر از 1000 کامنت دارد. اگر بتوانید از تکنیک‌هایی استفاده کنید که مدت زمان حضور مخاطب را بیشتر کنید و اقداماتی را انجام دهید که مخاطب برای شما کامنت بگذارد، شما در رتبه‌های گوگل عالی‌ترین نتایج را به دست می‌آورید. مجموعه بهارسئو در کنار شماست تا نتایج کلمات کلیدی سایت آموزشی خود را به اولین جایگاه گوگل برسانید.

 

پارامتر‌های مهم برای افزایش رتبه سایت آموزشی

اگر بخواهیم مخاطب رفتار بهتری در سایت ما داشته باشد، باید چند نکته مهم را رعایت کنیم. در گام اول باید محتوای با ارزش بنویسیم. آیا گاو بنفش سایت خود را پیدا کرده‌اید. مثلاً یکی از گاو بنفش‌های سایت آموزشی بهارمن، این است که در مقالات آموزشی خود، از فیلم‌ها و پادکست‌های مرتبط با موضوع استفاده کرده است. بعد از این کار اقدامات مربوط به سئو ویدیو انجام شده است تا با مشاهده ویدیو توسط کاربر، گوگل آن را آنالیز کند.

یا مثلا رابط کاربری سایت بسیار مهم است. این که مخاطب در سایت شما گیج نشود و به راحتی بتواند اقدامات دلخواه خودش را انجام دهد. سعی می‌کنم برای هر کدام از موارد موضوعاتی که ارائه می‌شود مثال موردی برای شما بزنم.

یکی از اقدامات ما در نوشته‌های سایت بهارمن، برای کاربرانی که با گوشی وارد می‌شوند این بود که به راحتی بتوانند دسترسی به ساید بار داشته باشند. فیلم پایین را مشاهده کنید تا از موضوع رابط کاربری درک بهتری داشته باشید.


کاربردی بودن محتوا در سئو سایت آموزشی

شما در حال مطالعه یک مطلب آموزشی هستید. چرا تا به این‌جا آن را مطالعه کردید؟ چون در پاراگراف اول شما جذب این مقاله شدید. شاید صفحه را تا پایین مشاهده کردید و تصمیم گرفتید که این مقاله را مطالعه کنید. دلیل تصمیم شما چه بود؟

طبیعتاً یکی از دلایل کاربردی بودن محتواست. پاراگراف اول شما متوجه شدید که تجربه ما در کار سئو سایت آموزشی خوب است و به ما اعتماد کردید. در گام دوم با مشاهده عکس‌ها و ویدیو‌ها، به خود گفتید که من باید تا انتهای این مطلب را مطالعه کنم. در واقع ما چه کاری انجام دادیم تا شما از این مطلب لذت ببرید؟

ما با ارائه آموزش‌های کاربردی و خیلی دوستانه سعی کردیم به شما نکات مهمی را یاد دهیم. مثلاً برای رابط کاربری برای شما فیلم گذاشتیم، تا این موضوع را بهتر درک کنید. یا برای شما عکس‌ها و آمارهایی نشان دادیم که از مطالعه خود لذت ببرید. اقدام دیگری که صورت گرفت این بود که ابزارها را معرفی کردیم. در گام بعدی برای عزیزانی که اصطلاحات را بلد نبودند، توضیحاتی ارائه کردیم. (توضیحات ماه عسل گوگل را در پرانتز برای شما توضیح دادیم)

و ده‌ها مورد دیگری که باعث می‌شود مخاطب بگوید عجب وبسایتی پیدا کردم. حال سوال مهمی از شما دارم. آیا ارزشش را دارد که برای چنین کارهایی استراتژی مشخص کنیم و انرژی صرف آن کنیم؟

مزایای سئو سایت آموزشی و تفاوت آن با فعالیت در شبکه اجتماعی

به این فکر کنید که هزینه تبلیغات در دنیای امروز چقدر بالا است. اگر شما جایگاه‌های اول گوگل را کسب کنید، می‌توانید روزانه هزاران مخاطب را به سایت خود دعوت کنید. بدون این که هزینه‌ای را پرداخت کنید. آن مخاطب‌ها علاقه‌مند به شما می‌شوند و عضو شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌شوند. مثلاً با اقداماتی می‌توانید مخاطب‌تان را مجذوب این کنید که اینستاگرام شما را هم فالو کند.

اگر جایگاه خوبی را برای محتوای آموزشی خود به دست آورید، بابت درآمد؛ همیشه خیالتان راحت است و می‌دانید هر ماه فروش خوبی از سایت آموزشی خود دارید. تصمیم بگیرید که وقت و انرژی خودتان را برای سایت آموزشی خود بگذارید. چون بازدهی آن نسبت به شبکه‌های اجتماعی چندین برابر است.

مثلاً اگر در اینستاگرام تولید محتوا کنید، یک هفته بعد، آن محتوا دیگر فایده‌ای ندارد و مخاطبان کمی آن را می‌بینند. اما اگر وبسایت خوبی داشته باشید، مخاطبان هدف‌تان همشه محتوایی را که یک بار تولید کردید را پیدا می‌کنند و آن را مطالعه می‌کنند. اعتبار سایت هم که خودتان می‌دانید چقدر ارزشمند است.

هر کاری نیازمند انرژی و زمان است. مجموعه بهارسئو در کنار شما است تا با مشاوره و ارائه خدمات سئو بتوانید مهم‌ترین کلمات خود را به جایگاه اول گوگل برسانید. کافیست با ما در ارتباط باشید تا با مشاوره‌های خود درآمد شما را چندین برابر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی بهارسئو