راه های افزایش سرعت سایت

راه های افزایش سرعت سایت

راه های افزایش سرعت سایت چیست؟ نحوه کاهش سرعت سایت؟ امروزه سایت یکی از نیاز های اساسی بیزینس ها برای معرفی و فروش محصولات در انواع زمینه های کاری می باشد چرا که با پیدایش اینترنت در سال 1983 و محبوب شدن آن در چند دهه اخیر فعالیت مردم هم در این زمینه بسیار بالا رفته و طی فکت اعلام شده توسط گوگل تعداد سرچ در روز توسط مردم به 8.5 بیلیون رسیده است و همچنین فروش سایتی مثل آمازون در روز 1.29 میلیارد دلار اعلام شده پس نتیجه میگیریم هم بازار خوبی در اینترنت وجود دارد و غیر از آن هم تأثیر بسزایی روی برندینگ شما دارد.

اگر وب سایت شما کندتر از آنچه که باید بارگذاری می شود، شکی وجود ندارد که ترافیک و نتیجه شما مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند. درک این واقعیت بسیاری از توسعه دهندگان و صاحبان مشاغل را به این فکر وا می دارد که چگونه سرعت سایت خود را افزایش دهند تا بازدیدکنندگان از دست نروند. اطلاعات زیر به شما کمک می کند بفهمید که چرا زمان بارگذاری سریع ضروری است و حتی چند نکته برای افزایش سرعت سایت خود را یاد خواهید گرفت.

از طریق مدیریت مناسب مضامین، تصاویر، پلاگین ها و سایر محتوای خود، می توانید به راحتی کارها را سرعت بخشید. فقط به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه مشتری بتواند از تجربه کامل صفحه شما لذت ببرد، هر سیستم مدیریت محتوا باید همه موارد مرتبط را بارگذاری کند، خواه در صفحه قابل مشاهده باشد یا در پس زمینه اجرا شود.

راه هایی برای بهبود سرعت سایت

1.هاست

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سرعت سایت انتخاب یک شرکت هاستینگ متناسب با بازدید کنندگانتان می‌باشد، برای درک تأثیر هاست بر سرعت سایت به عنوان مثال هنگامی که یک مشتری برای صرف غذا در یک رستوران می نشیند، خدمات آهستۀ پیشخدمت منجر به نارضایتی و کمتر شدن مشتریان در آینده می شود.

به همین ترتیب، کند بودن سرعت سایت می تواند منجر به رتبه بندی ضعیف سایت در موتور جستجو، کاهش بازدید سایت و در نتیجه باعث تجربه های منفی کاربر شود. عملکرد ضعیف سایت هایی که به کندی در مرورگر باز می شوند می تواند نظر کاربران را در مورد باز کردن سایت عوض کند. برعکس، سایت هایی که سریع لود می شوند معمولاً بازدید بیشتری دارند و نرخ تبدیل بهتری هم دارند، و این امر ثابت کننده تأثیر سرعت هاست روی سایت و کیفیت خدماتی است که ارائه می نماید.

حال اگر شما دارای تعداد بازدیدکنندگان پایینی هستید و تازه سایت خود را طراحی کرده اید استفاده هاست اشتراکی بسیار برای شما مناسب هست چرا که هزینه پایین‌تری را برای شما متحمل خواهد بود و اگر دارای بازدیدکنندگان بالایی هستید و سرعت سایتتان پایین هست باید فکری برای هاست خود کنید.

شرکت های هاستینگ خوب دارای پشتیبانی خوب هم در زمینه فنی و هم در زمینه ترافیکی می‌باشد که فعلاً بر اساس بحث ما پشتیبانی ترافیکی و بهره‌وری از هارد قوی و هم‌چنین پهنای باند و رم بالا همگی در سرعت تأثیر بسزایی دارند و برای ما مهم‌تر هستند.

تاثیر هاست روی سرعت سایت

2.بهینه سازی مدیا

دیگر عامل مهمی که در سرعت تأثیر نسبتاً بالایی دارد استفاده از تصاویر با حجم و تعدادی بالا در هر صفحه می‌باشد که بسیار سرعت لود سایت را کند می‌کند. برای حل این مشکل اولاً شما باید حجم تصاویری که استفاده کردید را پایین بیاورید و در وهله دوم از تکنیک lazy load استفاده کنید تا بارگیری را اولویت بندی کند.

سرعت لود سایت را کاهش دهد همچنین خطاهای defer از ما می‌خواهند فایل‌های سنگین را با تأخیر لود کنیم. برای انجام این کار کافی است از افزونه‌های بهینه سازی و کش در وردپرس استفاده کنید. زیرا اغلب این افزونه‌ها ویژگی defer را دارا هستند.

3.قالب

اولین اصل در طراحی سایت، انتخاب و استفاده از یک قالب بهینه است. شما باید تم یا قالبی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید که از لحاظ کدینگ به صورت کامل بهینه باشد. هنگام انتخاب قالب، علاوه بر زیبایی باید به امکانات قالب و مهم‌تر از همه حجم و میزان فشرده سازی سورس کد آن توجه کنید.

در صورتی که از قالبی غیر بهینه استفاده می‌کنید جدا از بحث بروز نگهداری قالب، حذف موارد اضافی و بلا استفاده سایت برای افزایش سرعت ضروری است. معیارهای اصلی سرعت قالب وردپرس در GTmetrix، performance ، Structure و waterfall هستند. بخش summery یک دید خلاصه از زمان های مهم و پارامترهای مهم به ما می دهد و کل زمانی که طول می کشد تا سایت لود شود را در این بخش می توانیم مشاهده کنیم.

بخش  structure سی درصد امتیاز جی تی متریکس را به خودش اختصاص داده است. برچسب impact نشان دهنده میزان اهمیت مشکل اعلام شده است. برچسب ها از high شروع می شوند و به N/A می رسند. تغییر در برچسب بالاتر تغییر اساسی را در عملکرد قالب شما می دهد، برای بهینه سازی این بخش از فایل gzip برای فشرده سازی فایل ها، بهینه سازی تصاویر و کاهش حجم فایل های CSS و JS می توانیم استفاده کنیم. افزونه های فشرده سازی تصاویر یا بهینه سازی نیز می توانید استفاده کنید.

تاثیر قالب روی سرعت سایت

4.ریدایرکت ها

ریدایرکت های زیاد در وب سایت شما واقعاً می تواند به زمان بارگذاری آسیب برساند. هر بار که یک صفحه به جای دیگری هدایت می شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP را طولانی می کند. البته، در برخی موارد ممکن است تغییر مسیرها ضروری باشد، مانند زمانی که شما در حال انتقال به یک دامنه جدید هستید.

با این حال، حذف تغییر مسیرهای غیر ضروری در سایت شما می تواند زمان بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. چند راه مختلف برای کاهش تغییر مسیر در وردپرس وجود دارد. یکی از آنها جلوگیری از ایجاد موارد غیر ضروری هنگام ساخت لینک ها و منوهای داخلی است. دیگری این است که مطمئن شوید دامنه سطح بالای شما (TLD) با حداکثر یک تغییر مسیر حل می شود.

5. کشینگ

صفحات خود را کش کنید، این کار یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش سرعت صفحات وب است. کش کردن کپی هایی از فایل های سایت شما را ذخیره می کند و کار مورد نیاز برای سرور برای تولید و ارائه یک صفحه وب به مرورگر بازدیدکننده را به حداقل می رساند.

کش کردن صفحات وب شما می تواند به کاهش زمان تا اولین بایت (TTFB) کمک کند، زیرا سرور را ملزم می کند از منابع کمتری برای بارگذاری یک صفحه استفاده کند. روش های مختلفی برای کش کردن صفحات وب شما وجود دارد. شما می توانید این کار را در سطح سرور انجام دهید، به این معنی که میزبان شما آن را برای شما مدیریت می کند.

6. CSS و JS

سایت شما از فایل های جاوا اسکریپت و فایل های CSS تشکیل شده است. این اسکریپت ها می توانند به صورت هم‌زمان یا ناهم‌زمان بارگیری شوند. هم‌زمان به این معنی است که فایل ها یکی یکی بارگیری می شوند، به ترتیبی که در صفحه وب شما ظاهر می شوند.

با این روش، زمانی که مرورگر با یک اسکریپت مواجه می شود، بارگذاری عناصر دیگر در صفحه را متوقف می کند تا زمانی که ابتدا آن فایل به طور کامل بارگذاری شود. برعکس، بارگذاری ناهم‌زمان باعث می شود چندین فایل به طور هم‌زمان بارگیری شوند که می تواند عملکرد صفحه را افزایش دهد. تنظیم این شامل حذف منابع مسدودکننده رندر است.

افزایش سرعت با بهینه سازی کد

7. استفاده از CDN

شبکه تحویل محتوا (CDN) که به آن «شبکه توزیع محتوا» نیز گفته می‌شود، شبکه‌ای از سرورها است که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند. این کار را با میزبانی و ارائه نسخه هایی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهای واقع در سراسر جهان انجام می دهد.

یک CDN به جای میزبان شما کار می کند. علاوه بر سروری که وب‌سایت اصلی شما را میزبانی می‌کند، می‌توانید از CDN برای توزیع کپی‌های فایل‌های سایت خود در میان مراکز داده‌ای که به‌طور استراتژیک انتخاب شده‌اند، استفاده کنید.

8. پلاگین ها

وجود افزونه های زیاد در سایت شما می تواند باعث ایجاد نفخ غیر ضروری شود که سرعت آن را کند می کند. علاوه بر این، افزونه‌هایی که قدیمی هستند یا به خوبی نگهداری نمی‌شوند، می‌توانند یک تهدید امنیتی باشند و حتی مشکلات سازگاری را معرفی کنند که عملکرد را مختل می‌کند. بنابراین، ایده هوشمندانه ای است که تعداد افزونه هایی را که در سایت خود استفاده می کنید به حداقل برسانید.

البته، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، غیرفعال کردن و حذف هر افزونه‌ای است که در حال حاضر استفاده نمی‌کنید. همچنین توصیه می‌کنیم افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید ارزیابی کنید که آیا واقعاً ضروری هستند یا خیر. ممکن است ابزارهایی وجود داشته باشند که عملکردها و ویژگی‌های همپوشانی داشته باشند و برخی دیگر به سادگی دیگر به نیازهای شما مرتبط نباشند.

بهینه سازی پلاگین های سایت و افزایش سرعت

حال که با معیار های سرعت، آشنایی نسبی کسب کردیم سایت هایی برای تست و نمایش سرعت سایت وجود دارد که آشنایی با آنها هم کم لطف نیست و میتواند به شما کمک شایانی کند.

سایت هایی برای تست سرعت:

1.واکاو

واکاو سایتی ایرانی است که روش‌های مختلفی برای ارزیابی سرعت سایت را تست می‌کند. تست سرعت سایت گاه توسط ابزارهای عمومی فقط به پاسخ سرور اکتفا می کند و گاه مشکل از ساختار سایت است، هرچند سرعت واقعی سایت فقط سرعت سرور نیست و عملاً فرایند رندر شدن صفحه نیز می تواند زمان بر باشد.

گروه واکاو تلاش کرده است به پشتوانه تجربه بیش از 25 سال در طراحی، پیاده سازی و نگهداری سایت با استفاده از روش شبیه سازی کاربر واقعی و فراخوانی صفحه در مرورگر، همچنین استفاده از شبکه های دیتا مانند همراه اول، ایرانسل و مبین نت، نتیجه ای بسیار دقیق از ارزیابی احساس کاربر واقعی را در اختیار شما قرار دهد.

2.page speed insights

این سایت سرعت وب سایت را برای کاربران دسکتاپ و موبایل مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و به صورت اخطار مشکلات را نمایش می دهد و برای هر کدام از آنها راه کار پیشنهاد می کند، توجه کنید که دسترسی به این سایت به دلیل تحریم برای اینترنت ایران امکان پذیر نمی باشد و باید از ابزار های تغییر آی پی استفاده کرد؛

اما به طور کلی می‌توان گفت بهترین ابزار برای تست سرعت همین سایت است چراکه به طور کلی سایت شما را آنالیز کرده و نتایج را به شکلی دقیق به شما ارائه می‌کند و شما با مشاهده این اطلاعات می‌توانید مطالب مهمی از سایت خود جمع آوری کنید.

3.GTmetrix

یکی از بهترین وب سایت های تست سرعت سایت در جهان است، توسط این سایت می‌توانید از تمام ایراد هایی که باعث کندی در سایت شما شده اند اطلاع پیدا کنید و آن ها را رفع کنید، عکس های بهینه سازی شده مربوط به هرصفحه خود را دانلود کنید و سرعت سایت خود را به درصد با رنگ های سبز، زرد و قرمز ببینید و نمودار تاریخچه بررسی وب سایت خود را نیز مشاهده فرمایید فقط مهم ترین ایراد این سایت این این است که روی پلتفرم موبایل آنالیزی انجام نمی‌دهد و درنتیجه نمایش هم نمی‌دهد.

4.Yslow

یک ابزار متن‌باز است که سرعت سایت را بر اساس اصول مورد نظر سایت یاهو ارزیابی می‌کند و مشکلات و راه‌حل‌های مربوط برای بهبود سرعت را به شما معرفی می‌نماید. این نرم‌افزار در قالب افزونه‌هایی برای مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم و همچنین نسخه‌های دیگری برای اجرا در محیط Node.js ارائه می‌شود.

همچنین برخی سایت‌های آنلاین که کار بررسی سرعت سایت شما را بر عهده دارند. با استفاده از YSlow به فعالیت می‌پردازند. برای استفاده شما باید افزونه yslow را روی مرورگر خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.

5.webpagetest

این سایت یکی از محبوب ترین ابزار رایگان برای بررسی عملکرد صفحات وب است. این ابزار آنلاین شما را قادر می سازد تا به صورت بسیار جزئی سرعت لود قسمت های مختلف سایت را مشاهده کنید. Webpagetest در ابتدا توسط AOL برای استفاده درون سازمانی ساخته و در نهایت سال 2008 با مجوز BSD ارائه شد. اما نسخه آنلاین را به منظور بهره مندی عموم زیر ساخت های آزمایش را فراهم و در سراسر جهان اجرا نمود.

در عکس پایین نمونه‌ای از افزایش سرعت سایت بهارمن توسط مجموعه را مشاهده می‌کنید.  در صورت داشتن مشکلی روی سایت در زمینه سرعت میتوانید با مجموعه بهارسئو در ارتباط باشید.

مشاهده تست سرعت سایت بهارمن

نتیجه گیری و کلام آخر

در دنیای دیجیتال امروز، گوگل نیز این موضوع را به‌خوبی درک کرده که همه ما توقع داریم که همه چیز خیلی سریع انجام شود؛ خیلی سریع مشکل یا نیازی را در گوگل سرچ کنیم و به‌سرعت پاسخ را پیدا و مشکل را حل کنیم. همه چیز در مورد سرعت و کارایی است و از بین تمام مشکلات عملکردی در وب سایت، سرعت وب سایت یکی از دلایل اصلی از دست دادن بازدیدکنندگان وب سایت شما است. مجموعه بهارسئو آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات شماست.

نوشته شده توسط : حسین نقوی

1 در مورد “راه های افزایش سرعت سایت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی بهارسئو